Katedra tefsira i hadisa: Sunnet kao neizostavni dio života vjernika

Halil ef. Mehanović, profesor u Behram-begovoj medresi, na Katedri tefsira i hadisa u džamiji Kralj Abdullah okupljenim vjernicima govorio je o hadisima kao izvoru prakse.

– Moramo imati u vidu da su komentari Kur’ana nužni jer sunnet pojašnjava značenje Kur’ana. Kada bismo slijedili samo Kur’an bez sunneta mnoge stvari ne bismo razumjeli. To bi značilo rušenje vjere u potpunosti. Ukoliko bi se sunnet Poslanika udaljio iz naše prakse. Primijeniti sunnet znači primjeniti u našim životima ono što je radio Allahov Poslanik, Muhammed a.s. Sunnet je druga objava pored Kur’ana. Onaj ko kaže da sunnet Poslanika nije važan taj ne shvata vjeru u potpunosti – kazao je Mehanović.

halil 4

Istaknuto je da je Poslanikov sunnet drugi izvor naše vjere uzvišene i da se onaj ko se pokorava Poslaniku pokorava i Allahu. Vjernik u svome životu mora uzeti i primijeniti ono što je Poslanik naredio, a sve ono što je zabranio vjernici to moraju ostaviti.

Značaj sunneta u životu vjernika

Halil ef. Mehanović ističe da sunnet Poslanika pojašnjava Kur’an, i da sunnet ima veliki značaj u islamu, jer predstavlja praktičnu primjenu Kur’ana u životu.

– Zamislite samo kako bi izgledala praksa vjernika da ne poznaje sunnet, obzirom da se naša vjerska praksa bazira na sunnetu. Poslanika. Sunnet Poslanika objašnjava Kur’an, kur’anske ajete i tumači kur’anske riječi koje ne možemo razumjeti bez sunneta. Sunnet objašnjava kur’anske propise. Potrebno je da znamo da sunnet ne izlazi iz okvira Kur’ana. Sunnet nije moguće izostaviti u životu vjernika – pojašnjava Mehanović.

Na Katedri tefsira i hadisa profesor Mehanović govorio je o tri vrste sunneta ili hadisa, koje je dobro da znamo.

– Imamo sunnet kao potvrdu kur’anskih ajeta. To najbolje možemo razumjeti na primjeru posta, namaza i hadža. Ništa od ovoga ne bismo znali primjeniti da nemamo praksu Poslanika. Pored ovoga imamo sunnet koji pojašnjava kur’anske propise. Hadis ili sunnet pojašnjava općenitost izraza kur’anskih propisa. Primjera radi Kur’an naređuje namaz ali bez pojašnjenja o broju rekata, načinu obavljanja i vremenu obavljanja. Zato je sunet sve to pojasnio u detalje. Tako je i sa hadžom, propisima o higijeni, halal klanju životinja, udaji i ženidbi. Sve ove propise možemo naći samo u sunnetu Poslanika – naglašava Mehanović.

halil 2

Treća vrsta sunneta su propisi koji su u startu navedeni u hadisima kojih nema u Kur’anu. To su naredbe i zabrane koje se vjernici moraju pridržavati.

Poput zabrane konzumiranja jela od magarećega mesa . Ove propise imamo u hadisima, ali nemamo u Kur’anu. Kur’an se ne bi mogao razumjeti bez sunneta Poslanika. Mehanović zaključuje da je odbacivanje sunneta poziv na rušenje vjere i poziv na zabludu.

Ovo je bila posljednja Katedra tefsira i hadisa u džamiji Kralj Abdullah u ovoj sezoni. Nakon ljetne pauze bit će nastavljena početkom jeseni.

Piše: Džanan Ribić