reisu l ulema muallimi i vjeroucitelji najzasluzniji za odrzavanje obrazovnog sistema iz u vrijeme pandemije51899

Reisu-l-ulema: Muallimi i vjeroučitelji najzaslužniji za održavanje obrazovnog sistema IZ u vrijeme pandemije

Reisu-l-ulema Islamske zajednice (IZ) u Bosni i Hercegovini Husein-ef. Kavazović odao je danas posebno priznanje muallimima i vjeroučiteljima, ocijenivši kako najveća zasluga za održavanje obrazovnog sistema Islamske zajednice u vrijeme pandemije virusa COVID 19 pripada upravo njima.

Obraćajući se učesnicima okruglog stola “Mekteb i mektebska pouka Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini u vrijeme pandemije virusa Covid-19”, reisu-l-ulema je dodao da su muallimi i vjeroučitelji u prvim danima pandemije djelovali u skladu s novonastalim prilikama i obrazovni proces prilagođavali njima.

– U tom smislu, uprave Rijaseta treba da nastave bodriti njihovu inventivnost iprilagodljivost odgojno-obrazovnihi ljudskih resursa novim prilikama, stimulirati ih i posredovati u razmjeni iskustava i pronalaženju novih načina i metoda rada – kazao je reisu-l-ulema.

Ovo je posebno važno, kako je istakao, jer se pandemiji još uvijek ne nazire kraj, a stručnjaci su već utvrdili da učenje na daljinu, kao posljedica pandemije, ima i svoje slabosti kada je u pitanju kvalitet obrazovanja.

– Dobra je prilika da se u okviru Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini, na ovakav način, počnu sagledavati iskustva i saznanja do kojih smo do sada došli. Cijenim da su ta iskustva važna u određivanju strateških opredjeljenja i pravaca djelovanja naših uprava za obrazovanje i nauku i vjerske poslove. Određivanje tih pravaca ćemo najbolje učiniti ako iskustva, do kojih smo došli u skoro dvije školske godine ,koristimo za studiozna posmatranja iproučavanja. S obzirom na to da se još uvijek nalazimo u stanju pandemije, i da je neizvjesno kada bi se ona mogla završiti, bit će neophodno i dalje pratiti stanje u obrazovanju i poduzimati neophodne mjere da se taj proces sačuva – poručio je reisu-l-ulema.

IMG 0771

Podsjetio je ovom prilikom, također, kako nas historija uči da su opstojale one zajednice i sistemi koji su se znali prilagoditi i razvijati u skladu s vremenom i prilikama koje ono donosi.

– Neophodno je unutar Islamske zajednice u BiH sagledati i propitati sve mogućnosti koje nam stoje na raspolaganju, kako bismo naš obrazovni sistem prilagodili novim izazovima s kojima se suočavamo. Pažnja mora biti usmjerena na žaštitu zdravlja učenika, na sigurnost odgojno-obrazovnog sistema, na sadržaj i način njegova prezentiranja i na mogućnosti usvajanja odgojnih vrijednosti u nastavi. Naše uprave treba i moraju da uspostave tješnju saradnju s odgojno-obrazovnim zavodima u državi, razmjenjuju iskustva i traže pomoć od osoba i ustanova koje nam mogu pomoći da naš sistem odgoja i obrazovanja unaprijedimo – kazao je reisu-l-ulema.

Govoreći o mektebskoj pouci u Islamskoj zajednici u Bosni i Hercegovini, reisu-l-ulema je kazao da je to jedinstven odgojno-obrazovni sistem, po mnogo čemu, u svijetu, koji je imao historijski razvoj i koji se u svim vremenima i sistemima razvijao i prilagođavao, uvažavajući okolnosti i prilike u kojima su se muslimani nalazili.

– Danas njen razvoj nije moguće projektirati bez izazova pred kojima se ona nalazi, ali i bez saradnje s drugim nosiocima poučavanja i odgoja, mektebskim boravištem, obdaništem i vjeronaukom u školi. Svi ovi oblici vjerskog podučavanja i odgoja zahtijevaju međusobnu povezanost i nadogradnju. Iz tih razloga naš govor o mektebu ne može i ne treba biti odsječeno ostrvo koje nema svoje poveznice s obdaništem i školom. U svijetu islama obrazovanje nije nikada bilo samo društveno-ekonomsko pitanje, već primarno duhovno pitanje čovjeka – kazao je reisu-l-ulema.

Naglasio je da kao muslimani, nikada ne smijemo zaboraviti da smo drugačiji od drugih, po duhu i sposobnostima da stječemo i sistematiziramo znanje o sebi i o drugima i da nas ono čini Božijim namjesnicima na Zemlji.

– Samo kratkovidi ljudi ne vide krizu koja odavno pustoši duhovna polja, što su nekada cvjetala na prostorima islamskog svijeta. Bila je to civilizacija u kojoj se stapalo duhovno i fizičko, etičko i estetičko. Odveć je postalo izlišno vjerovati da se kriza koja je zahvatila sve oblike stvaralaštva i koja je počela uništavati i fizički svijet i životnu sredinu može zaustaviti vanjskim sredstvima. Odlaganje izgradnje novog metafizičkog sistema vrijednosti na temeljima vjere će samo još više produbiti krizu. Obnova znanja, u kojem je vjera svjetiljka, jedina je nada – kazao je reisu-l-ulema.

Dodao je kako vjera u čovjeka, koji ne priznaje nikakvu višu silu, ne samo da nije učvrstila njegovo samopouzdanje nego ga je još više devastirala.

– Ateizam nije čovjeka učinio jačim, već naprotiv, on ga je učinio slabijim i suočio ga sa propašću čiji je izvođač on sam. Prijetnja atomskim ratom u XX stoljeću bila je realna, a danas je još više uvećanja klimatskim slomom koji nam prijeti. Svjesni smo da mekteb i mektebska pouka ne mogu spasiti svijet, ali ti mali koraci, čak bih ih nazvao ostacima svijesti o tome da postoji druga, duhovna osnova svijeta, koja kruži u orbiti duhovne osi, može biti zrno nade koje ne smijemo izgubiti i od koje se ne smijemo udaljiti tako daleko da joj se ne mognemo vratiti – kazao je reisu-l-ulema.

Na kraju je svim polaznicima mektebske poduke, njihovim roditeljima i mualimima kao i vjeroučiteljima i učenicima u školi, zaželio sretan i berićetan početak nove vjeronaučne godine.

– Odgojno-obrazovni proces zajednička je briga svih nas. Mektebska pouka dio je našeg duhovnog identiteta koja učvršćuje i naš etnički identitet. To je posteljica u kojoj se zameće islamski identitet bosanskih muslimana. Neka vam je sretno i berićetno! – poručio je reisu-l-ulema obraćajući se učesnicima okruglog stola “Mekteb i mektebska pouka Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini u vrijeme pandemije virusa Covid-19”.

Ovaj okrugli koji se održava u Studentskom centru Islamske zajedncie u Sarajevu organizira i realizira Uprava za vjerske poslove Rijaseta Islamske zajednice, a prisustvuju mu muftije, rukovodioci nadležnih službi pri muftijstvima, te glavni imami.